Gids

Je post-massage herstelplan

Het nemen van de juiste stappen na een massage kan je herstel helpen – volg onze minuut-voor-minuut-plan om optimaal gebruik te maken van je ervaring.

1 minuut na … Drink water

Je spieren kunnen uitdrogen tijdens een massage, net zoals wanneer je uit te oefenen, zodat een rechte naderhand rehydrating is belangrijk. Het helpt ook verwijderen van afvalstoffen en ongewenste toxines die door de massage zijn opgeslagen en vrijgegeven van je spieren. Probeer water of kruidenthee na een massage om je lichaam en geest terug te brengen in het heden.

10 minuten na … Rekken

Je moet niet  oefenen zonder daarna te strekken, en met je spieren wordt een oefening dezelfde praktijk van toepassing. Strekken helpt je spieren te verbeteren en verbetert het herstel, waardoor de spierpijn na de massage wordt verminderd. Na een diepe weefselmassage kunnen ijzeren de pijnlijke gebieden helpen om eventuele pijn te verminderen.

20 minuten na … Eet een lichte hapje

Massage stimuleert je bloedsomloop en je spijsverteringssysteem, zodat je na de massage honger kunt voelen. Een kleine snack, zoals een rijsttaart en een handvol noten, zorgt voor een directe energieverbetering. Dit voorkomt ook dat je vocht voelt als gevolg van een daling in de bloeddruk, terwijl je tijdens je sessie ontspant.

30 minuten na … Neem een ​​bad

Zinken in een warm (niet te warm) bad is een geweldige manier om het herstel na de massage te helpen. Het warme water helpt je bloedvaten te openen en de omzetting te verhogen, de pijn en de stijfheid vergemakkelijkt. Het toevoegen van sommige Epsomzouten (magnesiumsulfaat) kan helpen om toxines in het lichaam te trekken, waardoor het welzijn wordt bevorderd.

1 uur na … Rust

Probeer je dagboek schoon te maken na een massage, zodat je de tijd voor een dutje of rust kunt verlaten. Massage is niet alleen een fysiek proces, maar ook een mentale. Het helpt om stress te ontspannen en je te ontspannen, dus doe het werk niet in de sessie door daarna achteruit te spoelen – rust en laat je lichaam zichzelf herbalanceren.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s