Gids

Hoe krijg je je dagelijkse hydraterende innamens

Drinken kan je welzijn en energie niveaus versterken – hierbij moet je ervoor zorgen dat je genoeg vloeistoffen hebt.

In een recente poll van de drankenbedrijf  bleek dat de gemiddelde volwassen dagelijks door slechts drie en een half glazen water komt, waarbij één op de 20 van ons geen water overal op een typische dag drinkt.

Maar hoeveel heb je echt nodig? De British Nutrition Foundation adviseert dagelijks zes tot acht glazen vloeistof. Maar dat hoeft niet gewoon water te zijn. Melk, kruidenthee en bouillon rekenen allemaal op je vloeistofinlaat. Zelfs thee en koffie zijn meer hydraterend dan uitdroging. Terwijl ze diuretica zijn, wat betekent dat ze sneller vloeistofverlies aanmoedigen, is een kop thee of koffie meestal uit water, zodat het nog steeds kan rekenen op uw dagelijkse vloeistofinlaat. Om uit te vinden hoe gehydrateerd je echt bent, controleer je de kleur van je kuit – het moet een bleek strokleur zijn. Enige donkerder en het is tijd om naar de waterkoeler te gaan. Probeer onze tips voor het opvullen van uw vloeistofinlaat:

1. Log het in

Een van de belangrijkste redenen waarom we niet genoeg drinken is dat we simpelweg vergeten. De Waterlogged app, gratis, controleert hoeveel je aan het drinken bent en doet je denken om op te staan ​​en regelmatig glazen water te hebben.

2. Maak het interessanter

Vind gewoon water saai? Voeg een knoflook of gember toe, probeer prik water, drink het warm met een stuk citroen, of voeg verse muntbladeren of een kruidensap in het warm water.

3. Krijg sappen

Fruit en groentesap bevat veel natuurlijke suiker, die slecht is voor je tanden, dus overdrijf het niet. Maar je kan één glas per dag hebben, verdund met wat water, om je vloeistoffen op te halen.

4. Eet je water

Hoewel sommige vruchten en groenten, zoals watermeloen en komkommers, een hoog watergehalte hebben, moet u een onrealistisch bedrag eten om bij te dragen aan uw vloeistofinvoer voor de dag. Maar soepen en bouillon rekenen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s