Geschiktheid

Hoe kunnen de fietsers van de massage voordelen?

Of je nu klaar bent voor de Tour de France, of liever een rustig pedaal door je lokaal park, fietsen kan je een spoed geven zoals weinig andere vormen van oefening.

Zowel professionele als amateurfietsers moeten overwegen om regelmatige massage in hun routine te integreren, waarvan veel van de top atleten ter wereld een essentieel onderdeel van de training zijn.

Gids voor hoe massage kan fietsers helpen het meeste uit hun lichaam te halen.

Er zijn drie hoofdspieren gebruikt bij het fietsen:

  1. Quadriceps: de voorkant van de dijen
  2. Hamstrings: de achterkant van de benen
  3. Gluteals: de billen

Door op de pedalen naar beneden te drukken, handhaaft de balans en greep de stuurbanden ook een aantal andere spiergroepen, waaronder:

  1. Tibialis anterior: de voorkant van het onderbeen
  2. Gastrocnemius: de kalveren
  3. Abdominals: de kern
  4. Pols flexors en extensoren: uw handen en polsen
  5. Plantarflexoren en dorsiflexoren: de enkels en voeten

Gemeenschappelijke fietswonden

Omdat fietsen veel verschillende delen van het lichaam gebruiken, zijn er veel kansen voor letsel.

De meest voorkomende fietswonden zijn:

  • Gewikkelde spieren: meestal in de benen, veroorzaakt door overextensie of bewegende bewegingen
  • Kniebeschadigingen: gerichte of verspreide pijn overal in het kniegebied, als gevolg van herhalende overmatig gebruik
  • Achilles tendonitis: sterke pijn boven de hiel, veroorzaakt door een traan of breuk
  • Rugpijn en nekpijn: vaak veroorzaakt door slechte of onregelmatige houding tijdens het fietsen
  • Spierkracht: kan overal in het lichaam zijn, als gevolg van uitdagende trainingspraktijken
  • Spiervermoeidheid: opnieuw kan dit overal in het lichaam worden gevoeld, meestal na intensieve training

Fietsers kunnen vinden dat verschillende soorten trainingen zijn gekoppeld aan bepaalde verwondingen. Degene die op de weg wagen, kunnen meer kans hebben op val, waardoor ze een schade kunnen veroorzaken, terwijl mountainbikers geneigd zijn tot rugpijn en nekpijn. Iedereen die op een baan fietst, kan vinden dat hun houding in het bijzonder lijdt door de tijd te wijten aan vooruitgang.

Wat zijn de voordelen van massage voor fietsers?

Massage is een holistische oplossing voor veel van de uitdagingen die atleten, zowel amateur als professioneel, tegenkomen tijdens hun opleiding.

De voornaamste voordelen zijn als volgt:

  • Vermijd spierpijn en laat de spieren en pezen dicht, waardoor sneller herstel tussen ritten mogelijk wordt.
  • Ondersteunt en versnelt genezing van zacht weefsel, in gevallen van tendonitis, getrokken spieren en kniebeschadigingen.
  • Bevordert herstel van spiervermoeidheid door diep ontspanning te veroorzaken.

Wanneer is de beste tijd om een ​​massage te krijgen?

Als u denkt aan het gebruik van massage om uw training te ondersteunen voor een bepaald evenement of ras, moet je het volgende overwegen:

  • Plan een ontspanningsmassage direct na je evenement, om het herstel te helpen en vermoeidheid te verminderen.
  • Als je gewond bent, kan je zwelling, roodheid of pijn ervaren. Wij raden je aan om 48 uur te wachten voordat de zwelling verdwijnt voordat je een Diep Weefsel of Sports Massage probeert.
  • Bij een chronisch of herhaald letsel raden wij je aan een afspraak te maken bij een Sport Massage Therapeut, zodat je in de toekomst gerichte adviezen kunt geven over genezing en preventie.
  • Als je een recreatieve fietser bent van elke intensiteit, denk dan aan het proberen van een Relaxation Massage om de verkorte kalfspieren te verlichten en te verlengen.

Hoe kan ik massage in mijn trainingsroutine integreren?

Als je geen verwondingen heeft maar graag de voordelen van de reguliere massage wilt ervaren,  kan je overwegen met één of twee afspraken per maand te beginnen. In de maand voor een groot evenement kan je dit een of twee keer per week verhogen, afhankelijk van de intensiteit van je training, om uw spieren volledig voor te bereiden voor zowel concurrentie als herstel.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s