Ontdek

Stop met chronische stress met een ontspannende massage

Wat zorgt voor stress?

Hoewel elk van ons een unieke tolerantie voor stress heeft, is het waarschijnlijk dat iedereen op een bepaald moment in hun leven overweldigd zal raken. In kleine doses kan stress ons eigenlijk motiveren, maar het kan ook snel een ontwrichtende kracht worden.

De stressrespons – die meestal een gevoel van gespannenheid of aanranding inhoudt – is een reactie op een echte of waargenomen bedreiging. Als je lichaam gevaar voelt, zorgt deze reactie voor ‘vecht of vlucht’ ervoor dat je klaar bent en klaar bent om jezelf te beschermen. Het zenuwstelsel van het lichaam is overspoeld met hormonen, waaronder cortisol en adrenaline, wat tijd kan duren om te ontlopen.

Helaas leven we in een veeleisende wereld vol met verhoogde stimuli, die ons in een constante staat van stress kunnen vastvallen. Werk, kinderopvang, pendelen, overmatig gebruik van elektronische apparaten, pijnbestrijding en zelfs een slecht dieet kunnen allemaal bijdragen tot een gevoel dat ze constant worden overweldigd.

De belangrijkste symptomen van chronische stress zijn:

  • Onvermogen om te concentreren
  • Bevestiging op negatieve gedachtepatronen
  • Constant verontrustend
  • Depressie en angst
  • Voel voortdurend overweldigd
  • Eenzaamheid
  • Pijntjes en kwaaltjes
  • Misselijkheid
  • Diarree
  • Borstpijn
  • Verminderd labido
  • Uitputting / vermoeidheid

StockSnap_L495ZQH5KK

Hoe beïnvloedt stress je gezondheid?

Als je onbeheerd blijft, kan chronische stress het tarief op je lichaam en geest nemen. Het kan de bestaande omstandigheden veroorzaken of verergeren, zoals:

  • Depressie
  • Chronische pijn
  • Ontwrichte slaappatronen
  • Huidomstandigheden
  • Hartziekte
  • Cognitieve en geheugenverlies
  • Gewichtbeheer
  • Vruchtbaarheidsproblemen
  • Natuurlijke manieren om stress te verlichten

Gelukkig is stress behandelbaar en erkennen dat je lijdt is de eerste stap op de weg naar herstel. Om je de eigen stressniveaus te kunnen beheren, moet je significante veranderingen in levensstijl vertonen. Als je zich voelt alsof je stress ondervindt, denk dan aan het proberen van het volgende:

  • Luister naar muziek: klassieke en jazzmuziek heeft een bijzonder kalmerende effect, maar een pauze, zet een paar koptelefoons aan en geniet van wat je ook kunt uitzetten.
  • Upgrade je dieet: als je kort of tijdig bent, kan het verleidelijk zijn om naar junk food te gaan, maar probeer meer gehele korrels, fruit en groenten in je dieet op te nemen.
  • Praat erover: lijd niet in stilte. Bel een vriend of praat met een partner. Het uitlaten kan een enorme opluchting zijn. Als je denkt dat je niemand heeft om in te vertrouwen, zijn er vele diensten beschikbaar die het luisterende oor kunnen bieden.
  • Neem het een stap tegelijk: je kan niet altijd met iemand praten, maar je kunt met jezelf praten. Werk door wat je punt voor punt voelt, en schrijf het zelfs af.
  • Maak een kopje thee: cafeïne kan je bloeddruk oplichten, dus probeer een mok kruidenthee in plaats daarvan. De antioxidanten en een aminozuur genaamd theanine kunnen een kalmerend effect op het lichaam hebben.
  • Oefening: laat het bloed pompen en laat sommige endorfines los met een lange wandeling of een korte uitbarsting van hoge intensiteitsbeweging.
  • Prioriteer een goede nachtrust: soms moet je gewoon de oproep doen om je telefoon neer te zetten, je laptop te sluiten, een warm bad te nemen en naar bed te gaan. Probeer eerst mediteren om je gedachten te ontruimen.

Massage voor stressverligting

Studies hebben aangetoond dat massage een uitstekende keuze is bij het behandelen van stress. Regelmatige massage kan pijn verminderen, je spieren ontspannen, je humeur versterken en je slaapkwaliteit verbeteren.

Als je nieuw bent aan massage therapie, overwegen je te beginnen met een Aromatouch Massage. Met behulp van lange stromende strepen en variabele druk heeft dit soort behandeling voor ieder wat wils.

Als je weet dat je iets sterker verkiest, en met veel spierspanning in uw lichaam houdt, probeer dan een Stoelmassage.

Wat voor soort behandeling je ook kiest, gebruik het als een kans om je gedachten te wissen en om een ​​schone lei te zetten. Het is aan te bevelen om uw behandeling te volgen met veel water, een warm bad en een goede nachtrust, en je voelt zich kalmer en meer compleet in geen tijd.

Een gedachte over “Stop met chronische stress met een ontspannende massage”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s