Verlichten

Hoe technologie de houding beïnvloedt

Technologie is uitgegroeid tot een onderdeel van ons dagelijks leven, of we wakker worden en onmiddellijk door Instagram scrollen of ons werk e-mails controleren terwijl we onze ontbijtgranen eten. Een uitgevoerde enquête om te ontdekken welk effect deze technologie op onze houding heeft en hier zijn de resultaten.

Untitled Design (3)

 

Gemiddeld besteden de ondervraagden over 13 uur per dag door gebruik te maken van elektronische apparaten, meer dan vier op smartphones en meer dan zes met behulp van een laptop.

73% erkend dat ze ontevreden waren over de manier waarop ze zitten.

64% geloven dat hun technologiegebruik hun houding en gezondheid schaadt.

60% zitten in een gesleutelde positie bij het werken aan een bureau, waar ze hun rug over hun computerscherm opheffen.

Een onjuiste zithouding is een veelvoorkomend probleem, want als we bij tafels zitten, zijn we geneigd om onze nekjes omhoog en omlaag te kantelen, waardoor onze spieren kunnen verstijven en de beweging van ons hoofd kunnen beïnvloeden. Bovendien kan het zitten op een stoel die niet op de juiste hoogte is ingesteld, rugpijn veroorzaken die langdurig kan worden verlengd indien deze niet op tijd wordt gerectificeerd.

We schijnen onze lichamen eindeloos schade te veroorzaken door al deze slechte houding, dus hoe kunnen we de technologie stoppen om ons te laten slagen? Hier zijn onze vijf top tips voor goede tech gezondheid:

  1. Ontvang een ergonomische werkplekbeoordeling. Je zult gemakkelijk kunnen zien of er aanpassingen zijn aan je  bureau en de stoel die je werkgever kan maken om de zaken comfortabel te houden.
  2. Probeer indien mogelijk twee schermen te gebruiken. Werken tussen een laptop en een tablet betekent bijvoorbeeld dat je je houding moet veranderen, waardoor je spieren te lang niet te gespannen worden.
  3. Zorg ervoor dat je rust en korte pauzes wegneemt van je bureau. Het verplaatsen tussen staande en zittende zal je echt helpen om je lichaam te verhinderen
  4. Als je pijn in je pols krijgt, probeer het jezelf voorzichtig te masseren. Als overmatig gebruik van je muis het regelmatig maakt, kan je zelfs proberen de spieren te versterken met een spanningskogel.
  5. Als jeje laptop of tablet draagt, moet je een goede rugzak investeren. Een stevige tas zorgt voor een evenwicht tussen de belasting op je rug, waardoor ongewenste schouderpijn op je ochtend een ding van het verleden begint

Als je moeite heeft met pijn door slechte houding, kan stoelmassage helpen met rug of nekpijn.

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s