Remedie

Hoe te omgaan met de komst van de herfst

De herfst begint officieel op 22 september en terwijl sommigen van ons op vuurwerk zijn, pompoenpittig lattes en gezellige avonden in, anderen bang zijn voor het begin van donkere dagen. Als de herfst aankomt, is het makkelijk voor het gebrek aan zonlicht om je naar beneden te halen. Sommige mensen lijden aan SAD, een vorm van depressie die voornamelijk in de wintermaanden voorkomt, terwijl anderen een slechte zaak van de ‘winter blues’ kunnen krijgen. Hoe dan ook, er zijn genoeg dingen die je kunt doen om deze gevoelens van ontevredenheid aan te pakken wanneer er weer spetterend weer komt. Lees verder om onze top vier tips te vinden voor hoe u de komst van de herfst kunt behandelen.

Naar buiten gaan

Hoewel het niet helder is blauwe lucht en warme temperaturen buiten, als je je laag voelt, duw jezelf in om in elk geval buiten te durven. Ga binnen twee uur na het wakkeren en geniet van wat zonlicht je kan. Een vroege ochtendwandeling zal je niet alleen realiseren dat herfstmorgen niet zo slecht zijn, maar je helpt je meer hoopvol te voelen. Het spenderen van tijd buiten is bewezen een positieve invloed op je stemming te hebben.

Breek een zweet

Oefening is altijd een goed idee als je je voelt, omdat het een van de makkelijkste manieren is om de gevoelens van angst en depressie te verlichten. Als je je lichaam verplaatst, is dat met een yogaklas, ’s ochtends jog of weightlifting sessie zal neurale groei bevorderen, evenals release endorfines, chemicaliën die je een aangenaam gevoel geven.

maria-shanina-38582

Krijg een massage

Behandeling van jezelf als je een slechte dag hebt, kan je direct voelen. Als je wakker wordt en zie, is het al de straf en onzin buiten, blijf in het comfort van je huis en kom er een mobiele stedelijke massage naar je toe. Een ontspannende massage kan gewoon zijn wat je nodig hebt om je zenuwstelsel te kalmeren en je meer positief te laten voelen.

Eet goed

Wat je eet, heeft een grote invloed op hoe je je voelt, dus vul je bord vol met complexe koolhydraten die je kunnen helpen bij het behoud van gezonde serotonine, die je stemming regelt. Omega-3 vetzuren zijn ook bewezen om symptomen van depressie te verminderen, dus als je op koude watervissen vis zoals zalm, makreel en sardines voelt. Als u plantaardig bent, probeer dan per dag walnoten, zeewier of een theelepel vlaszaadolie te eten.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s