Remedie

8 feiten over houding die je ’s nachts houden

Laten we het eenvoudig houden: hoe laat je alsof je een ontspannen en succesvolle levensstijl hebt als je hele lichaamsstructuur in stukken verkrummelt?

Slecht houding is een wijdverspreid cultureel obstakel dat we tegenkomen in onze inspanningen om een ​​leven van welzijn te leiden. Een goede houding wordt gedefinieerd als de uitlijning van lichaamsdelen ten opzichte van elkaar op elk moment, waarbij een harmonieuze interactie tussen botten, spieren, bindweefsel, gewrichten en neuronen wordt betrokken. Het draagt ​​bij aan algemene wellness en is ook een vorm van communicatie die je mate van vertrouwen en zelfvertrouwen laat zien.

De volgende houding feiten zullen je helpen om een ​​diepere bewustzijn van je lichaam te cultiveren, terwijl je in de toekomst onnodige gezondheidsproblemen vermijdt.

Langere ruggengraat, langer leven!

Onze zitgewoonten hebben aanzienlijke effecten op onze algemene gezondheid. In feite is de manier waarop we zitten net zo belangrijk als het goed eten, het uitoefenen en een goede nachtrust krijgen. Een gezonde ruggengraat biedt je het juiste voertuig om je doelen te bereiken, terwijl je dingen doet met meer energie en minder vermoeidheid.

Neem dit als je nieuwe mantra: Slouch minder, groei meer!

Neem pauzes en bereik hoger

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, is stretching niet alleen een saaie pseudo-oefening voor oudere mensen! Wat als je je overtuigingen veranderde in het uitrekken en omzetten in een levende metafoor van wat je probeert te bereiken? Denk aan het bereiken van een doel – voel je hele lichaam uitbreiden en maak ruimte voor iets nieuws en spannend!

We raden aan om vaak op te staan ​​en uit te strekken. Tenminste elke uur als je langere tijd zit. Als je een andere oefening wilt proberen, is hier iets simpel:

Kijk omhoog, hef je armen op en reik het op alsof je het plafond probeert aan te raken. adem diep en wissel je handen terwijl je alle wervels uit je onderrug verlengt tot aan de vingertoppen. Beter nog steeds als je buiten bent – bereik je de wolken!

Gebruik je zitbene (ze zijn er om een ​​reden!)

Wist je dat je twee kleine botten hebt onder je billen die perfect zijn ontworpen om je rug te ondersteunen? De voornaamste reden waarom we slakken is dat we van hen vergeten zijn! Als gevolg daarvan hebben ons bekken en onderrug geleidelijk in onze stoelen gezonken. Het goede nieuws is dat je niet te ver moet gaan om deze gewoonte te veranderen: kijk maar eens hoe baby’s zitten. Zij zijn de beste leerkrachten van hoe gewicht naar de zitbene te geven, terwijl de rug recht en licht blijft. Het is tijd om onze anatomie opnieuw te ontdekken en terug te krijgen!

Visualiseer je innerlijke structuur

Het lichaam is de tempel van de ziel, dus waarom houd deze tempel niet ruim en leeg van rommel?

Neem de tijd om elke keer te stoppen en je interne structuur te visualiseren. Heb je gemerkt dat je ruggengraat de plaats is waar je geest-lichaamsverbinding zich voordoet?

Onderzoek heeft aangetoond dat mentale beeldvorming positieve effecten op biochemie kan hebben, dus we raden je aan om je ruggengraat te visualiseren als een prachtige en solide architectuur met ruime gaten tussen elke wervel. Neem pauzes om uit het raam te kijken en vind inspiratie uit de enorme waardigheid van de bomen.

Algemene effecten op slechte houding

Omdat de langetermijneffecten van slechte houding lichamelijke systemen kunnen beïnvloeden, zoals spijsvertering, eliminatie, ademhaling, spieren, gewrichten en ligamenten, kan iemand met een slechte houding vaak moe zijn of niet in staat zijn efficiënt te werken of goed te bewegen.

Als de mechanica van je wervelkolom niet goed op elkaar afgestemd zijn, kan dit je ribbage beïnvloeden, wat je hart en longen kan beschadigen en kan leiden tot maagdarmkwaliteit. Naast het bijdragen aan de normale werking van het zenuwstelsel houdt de goede houding je vitale organen in de juiste positie, zodat ze kunnen functioneren bij piek efficiëntie. Zonder goede houding kan je totale gezondheid en totale efficiëntie in gevaar komen.

Beperkte mobiliteit en slechte balans

Een slechte houding kan je bewegingsbereik aanzienlijk verminderen, zowel in je onder- als bovenlichaam. Plus, het is bewezen dat gecomprimeerde wervels kunnen leiden tot chronische rugpijn indien niet op tijd behandeld.

Lijden met hoofdpijn?

Als je je hoofd en schouders naar voren schuift. Slouching dwingt ook je kaak waardoor onnodige spanning op je tempels, voorhoofd en wenkbrauwen ontstaat.

Zenuwstoornis, veroudering en lusteloosheid

Aangezien de ruggengraat de hoofdweg voor ons zenuwstelsel is, veroorzaakt een slechte houding zenuwinterferentie en als gevolg hiervan hebben mensen met een slechte houding de neiging om langzamer te reageren op hun omgeving, wat een gevoel van lusteloosheid en apathie uitstraalt.

Een slechte houding zal je altijd ouder worden!

pexels-photo-374101

Er zijn veel oefeningen die je kunt doen om de effecten van slouching tegen te gaan, bijvoorbeeld pilates, yoga en gewichts oefeningen die zich richten op de nek, schouders en rug. Stimuleren en versterken van je kern – de spieren die het dichtst bij de ruggengraat liggen – kan ook je houding verbeteren, waardoor je makkelijker kunt zitten en opstaan.

Er is niets meer bemagtigend dan rechtop staan ​​en spreken. Immers, het hebben van een rechte ruggengraat is een belangrijke bijdrage in de menselijke evolutie!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s