Energie

Hoe je elke dag actiever bent – zonder naar de sportschool te gaan

Recente onderzoeken tonen aan dat inactief zijn bijna net zo gevaarlijk is als roken – en we leven in een zittende wereld. Maar als je gewoon niet graag naar de sportschool gaat, wat kun je dan doen om actief te zijn? Als je het beu bent om de gebruikelijke ideeën te horen – neem de trap in plaats van een lift, parkeer ver weg, gebruik een fiets om in je buurt rond te komen in plaats van een auto – je bent op de juiste plek.

Hoewel dit allemaal goede suggesties zijn, hebben we meer dan een paar extra stappen nodig. Maak ruimte voor activiteiten in je dagelijkse leven met deze vijf eenvoudige ideeën: je zorgt voor je lichaam, meer bewegen en je goed voelen.

Oefenen tijdens huishoudelijke taken

Klussen in het hele huis is een perfecte gelegenheid om lichaamsbeweging te integreren in je dag. Je staat niet alleen de hele tijd op-of kunt-maar er zijn veel manieren om het branden te stimuleren terwijl je je ondergoed vouwt en je keuken veegt. Hier zijn een paar ideeën:

  • Brengt het kalf omhoog tijdens het vouwen van het wasgoed.
  • Loopt het lopend om van het ene deel van het huis naar het andere te gaan.
  • Voer vijf squats uit voor elke 3 minuten dweilen.
  • Doe pushups aan de kant van het bad tussen scrubs in.

Het beste deel, je kunt je favoriete muziek gebruiken terwijl je bezig bent! Als je een volledige workout wilt doen, maar geen apparatuur of een sportschoollidmaatschap hebt, kan je deze thuisoutfit eens uitproberen, waarbij alle items worden gebruikt die je in je huis kunt vinden.

Bespeel een instrument

Er zijn veel manieren om actief te blijven zonder traditionele oefeningen te doen. Als je bijvoorbeeld een uur viool speelt, verbrand je ongeveer evenveel calorieën als een uur lang met een gematigd tempo over een parcours lopen. National Geographic meldt ook dat muziek en het bespelen van een instrument cognitieve antiveroudering voor de hersenen heeft.

Zoek een activiteit waarvan je houdt (en vrienden die er ook van houden)

joseph-pearson-310899

De beste manier om elke dag actiever te zijn, is door iets te vinden waar je van houdt – als je geniet van wat je doet, voelt het niet als een karwei, en heb je meer kans om het regelmatig te doen. Ga nog een stap verder en vind vrienden die ook van die activiteit houden. Al snel verandert je “manier om gezond te blijven” in een ontspannend ritueel waarvan je geniet met vrienden. Denk aan ochtendwandelingen, weekendwandelingen of fietstochten in de avond.

Om een ​​activiteit te vinden waarvan je houdt, kun je er een paar uitproberen en deze vervolgens de komende een of twee maanden toevoegen aan je agenda. Proberen:

 

  • wandelen
  • Danslessen
  • Kajakken
  • Snel wandelen
  • Yoga
  • Online fitnesslessen

Voeg korte uitbarstingen van activiteit toe aan je dag

Je hoeft geen 20 minuten te spenderen aan een loopband om je stofwisseling op gang te brengen en gezond te blijven. Sterker nog: “neem om de paar uur een pauze en doe een aantal pushups, crunches, squats of traplopen gedurende een paar minuten om je metabolisme weer op gang te krijgen.”

Je kan de Pomodoro-techniekmethode gebruiken om hiermee te helpen. Het idee is eenvoudig: wees één keer per uur 10 minuten actief. Deze regelmatige activiteit gedurende de dag verhoogt ook de productiviteit, waardoor je ook in je werk uitstekend kunt presteren.

Beter nog, voeg gewoon kleine, actieve bewegingen toe aan je dagelijkse taken: “Vaak terwijl ik wacht op het kopieerapparaat of de magnetron, zal ik wat kleine oefeningen doen, zoals kalf-verhogingen, squats of lunges. Als ik hier en daar wat kan persen tijdens de werkdag, betekent dit gewoon dat ik later minder heb om te proppen “.

Een massage krijgen

Actief zijn betekent ook dat je je lichaam de hersteltijd en aandacht geeft die het nodig heeft. Er zijn maar weinig dingen die beter zijn dan een massage om je lichaam de liefde te geven die het nodig heeft. Stel een maandelijkse, wekelijkse of tweewekelijkse afspraak samen en leid de therapeut naar elk gebied dat pijnlijk of overwerkt is. Door dit regelmatig te oefenen, kun je beter presteren en je beter voelen als je fysiek actief bent, zodat je lenig en flexibel kunt blijven. Massage heeft ook het bijkomende voordeel dat je beter kunt slapen en stress kunt verminderen.

Actief blijven in je dagelijkse leven is gemakkelijker dan je zou denken. De sleutel is om te onthouden om squats te doen terwijl je je tanden poetst of om een ​​uur lang een plank van 1 minuut neer te laten terwijl je op je werk bent. Om te onthouden, voegt u deze onderbrekingen en “actieve” kansen toe aan je agenda en stelt je herinneringen in zodat je het zelf niet hoeft te onthouden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s