Verlichten

Beheers je houding met deze snelle feiten

Laten we het simpel houden: hoe doe je zelfs alsof je een ontspannen en succesvolle levensstijl hebt als je hele lichaam in stukken uiteenvalt?

Slechte houding is een wijdverbreid cultureel obstakel waarmee we worden geconfronteerd in onze inspanningen om een ​​leven van welzijn te leiden. Een goede houding wordt gedefinieerd als het op elk moment uitlijnen van lichaamsdelen ten opzichte van elkaar, waarbij een harmonische interactie tussen botten, spieren, bindweefsel, gewrichten en neuronen is betrokken. Het draagt ​​bij aan het algemene welzijn en is ook een vorm van communicatie die uw mate van vertrouwen en zelfrespect onthult.

De volgende houdbaarheidsfeiten helpen je een dieper bewustzijn van je lichaam te kweken en onnodige gezondheidsproblemen in de toekomst te voorkomen.

Langere wervelkolom, langere levensduur!

Onze zitgewoontes hebben aanzienlijke gevolgen voor onze algehele gezondheid. In feite is de manier waarop we zitten net zo belangrijk als goed eten, trainen en een goede nachtrust krijgen. Een gezonde wervelkolom biedt je het juiste voertuig om je doelen te bereiken terwijl je dingen doet met meer energie en minder vermoeidheid.

Neem dit als je nieuwe mantra: Slanker minder, groei meer!

Neem pauzes en reik hoger

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, is uitrekken niet alleen een saaie pseudo-oefening voor oudere mensen! Stel dat je je overtuigingen over uitrekken hebt veranderd en dit hebt getransformeerd in een levende metafoor van wat je probeert te bereiken? Denk na over het bereiken van een doel – voel je hele lichaam uitbreiden en maak ruimte voor iets nieuws en spannends!

Ik adviseer om regelmatig op te staan ​​en uit te rekken. Tenminste elk uur als je voor lange periodes zit. Als je een andere oefening wilt proberen, is hier iets eenvoudigs:

Kijk omhoog, til je armen op en reik omhoog alsof je het plafond probeert te raken; haal diep adem en wissel je handen af ​​terwijl je elke wervel verlengt vanaf je onderrug tot aan je vingertoppen. Beter nog als je buiten bent – reik naar de wolken!

Gebruik je zitbeenderen (ze zijn er voor een reden!)

Wist je dat je twee kleine botten onder je billen hebt die perfect zijn ontworpen om je rug te ondersteunen? De belangrijkste reden waarom wij slouch is omdat we ze vergeten zijn! Als gevolg hiervan zijn ons bekken en de onderrug geleidelijk in onze stoelen gezonken. Het goede nieuws is dat je niet te ver hoeft te gaan om deze gewoonte te veranderen: kijk maar hoe baby’s zitten. Ze zijn de beste leraren om gewicht te geven aan de zittende botten terwijl ze de rug recht en licht houden. Het is tijd om onze anatomie opnieuw te ontdekken en terug te winnen!

Visualiseer je innerlijke structuur

Het lichaam is de tempel van de ziel, dus waarom zou je deze tempel niet ruim en vrij van rommel houden?

Neem de tijd om af en toe te stoppen en visualiseer je interne structuur. Is het je opgevallen dat je wervelkolom DE PLAATS is waar je verbinding tussen geest en lichaam plaatsvindt?

Onderzoek heeft aangetoond dat mentale beelden een positief effect kunnen hebben op de biochemie, dus we stellen voor om je wervelkolom te visualiseren als een prachtige en solide architectuur met ruime openingen tussen elke wervel. Neem pauzes om uit het raam te kijken en inspiratie te halen uit de enorme waardigheid van bomen.

Algemene effecten op slechte houding

Omdat de langetermijneffecten van een slechte lichaamshouding lichamelijke systemen zoals de spijsvertering, eliminatie, ademhaling, spieren, gewrichten en gewrichtsbanden kunnen beïnvloeden, kan een persoon met een slechte houding vaak moe zijn of niet in staat om efficiënt te werken of juist te bewegen.

Als de mechanica van je wervelkolom niet goed zijn uitgelijnd, kan dit je ribbenkast aantasten, wat je  hart en longen kan beschadigen en tot gastro-intestinale problemen kan leiden. Naast een bijdrage aan de normale werking van het zenuwstelsel, zorgt een goede houding ervoor dat je vitale organen op de juiste plaats blijven zodat ze kunnen functioneren met maximale efficiëntie. Zonder een goede houding kan je algehele gezondheid en totale efficiëntie worden aangetast.

Beperkte mobiliteit en slechte balans

Een slechte houding kan je bewegingsbereik aanzienlijk verminderen, zowel in je onderlichaam als in je bovenlichaam. Bovendien is bewezen dat gecomprimeerde wervels kunnen leiden tot chronische rugpijn als ze niet op tijd worden behandeld.

Last van hoofdpijn?

Wanneer je je hoofd en schouders slungelt, beweeg je naar voren. Slungelig dwingt ook je kaak waardoor onnodige spanning op je slapen, voorhoofd en wenkbrauwen ontstaat.

Zenuwinterferentie, veroudering en lethargie

Omdat de wervelkolom het hoofdpad is voor ons zenuwstelsel, veroorzaakt een slechte houding zenuwinterferentie en als gevolg hiervan hebben mensen met een slechte houding de neiging om langzamer te reageren op hun omgeving, wat een gevoel van lethargie en apathie uitstraalt.

Met een slechte houding zal je altijd ouder lijken!

Er zijn veel oefeningen die je kunt doen om de effecten van slunsen tegen te gaan, bijvoorbeeld pilates, yoga en gewichtstrainingen die zich richten op de nek, schouders en rug. Het aanspannen en versterken van je kern – de spieren die zich het dichtst bij de wervelkolom bevinden – kan ook helpen om je houding te verbeteren, waardoor je gemakkelijker rechtop kunt zitten en rechtop kunt staan.

Er is niets krachtiger dan rechtop te staan ​​en je uit te spreken. Immers, het hebben van een rechte rug is een belangrijke bijdrage geweest in de menselijke evolutie!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s