Geen categorie

Hoe vergroot je je zelfvertrouwen

Vertrouwd zijn met het lichaam is een kwestie die velen van ons weerspiegelen. Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is gebruikelijk om te vergeten dat lichamelijk zelfvertrouwen niet alleen gaat over de fysieke verschijning van ons lichaam, maar ook hoe we over hen denken. Als we ons goed voelen over onszelf, kan iedereen het vertellen.  Je hebt het Roald Dahl-citaat gehoord; “Denk goede gedachten en ze zullen schijnen uit je gezicht als zonnestralen”? Nou, het is hetzelfde voor je gedachten over je lichaam. Zelfvertrouwen hebben zal anderen aanmoedigen om ook positief over je te denken.

Hier zijn enkele tips die je zelfvertrouwen kunnen vergroten:

Eet gezond

Een bewuste keuze maken om te snacken aan gezond voedsel zal je energiek en opgefrist laten voelen – niet opgeblazen en traag. Deze energie heeft een domino-effect op je gemoedstoestand en je voelt je beter over je lichaam als je vol energie zit. (Plus ervoor kiezen om gezonde snacks te eten, heeft een beter fysiek effect op je lichaam!)

Het belang van een goede houding

Onderzoek heeft aangetoond dat het hebben van een goede houding je aanmoedigt om meer vertrouwen te hebben in je eigen gedachten. Het kan dus niet alleen de indruk van andere mensen van je beïnvloeden, maar ook je eigen houding ten opzichte van jezelf. Het kan de moeite waard zijn om moeite te doen om je rug rechtop te houden als je weer in een bureaustoel zit of over straat loopt!

Maak tijd voor jou

Tijd nemen om jezelf te behandelen is essentieel om je waardering te vergroten. Of het nu gaat om het bijpraten van een goed boek of het boeken van een massage om te ontstressen (ik raad Classic Massage aan), door elke dag een uur buiten je drukke schema te houden, zul je jezelf veel meer respecteren.

Glimlach!

Wanneer je lacht, worden neurotransmitters genaamd endorfines vrijgegeven die vervolgens een positieve stemming aanmoedigen – en je hebt meer kans op positieve gedachten over je lichaamsbeeld als je in een goed humeur bent! Een groot voordeel hiervan is dat je hersenen het verschil niet kunnen zien tussen echte en niet-echte glimlachen, dus zelfs als je gezichtsuitdrukking wordt aangedaan, zullen endorfines toch worden vrijgegeven!

Dagelijkse routine en tijdbeheer

De sleutel om tijd voor jezelf te maken en goed te eten, is het ontwikkelen van je tijdmanagement om een ​​dagelijkse routine te creëren waarbij je tijd voor jezelf besteedt aan ontspanning en tijd om gezonde snacks klaar te maken voor de komende dagen. De gemakkelijkste manier om je goed te voelen over je lichaam is om een ​​gezonde, gelukkige te hebben!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s