Massage

Hoe kan een massage ten goede komen aan tennissers?

Tennisspelers op elk niveau kunnen profiteren van het opnemen van een massage in hun routine. Inderdaad, zowel professionele als amateur-spelers vertrouwen op massagetherapie om te ontspannen, geconcentreerd en op de bal te houden!

Hier is onze deskundige gids over hoe een massage tennissers kan helpen het maximale uit hun trainingsprogramma te halen.

De belangrijkste delen van het lichaam die worden gebruikt tijdens een partijtje tennis zijn:

  • Schouder / rotator manchetten
  • Enkel en onderbeen
  • Elleboog
  • Rug
  • Knie
  • Arm (met name de biceps)

Wat zijn de meest voorkomende tennisblessures?

Er zijn verschillende soorten verwondingen die vaak voorkomen bij tennissers, waarvan de meeste worden veroorzaakt door repetitieve bewegingen of overbelasting.

Deze omvatten:

  • Tenniselleboog: ook bekend als laterale epicondylitis, wordt dit veroorzaakt door overstrekking tijdens de zwaaibeweging
  • Golfer’s elleboog: of mediale epicondylitis, dit beschrijft tederheid in de pezen die de onderarm en de elleboog verbinden
  • Verstuikingen van de enkel: veroorzaakt door ritten of draaien tijdens het hardlopen
  • Jumpers knee: resultaat van hoge impactdruk door springen of rennen
  • Rugpijn: vaak gerelateerd aan slechte techniek bij bukken
  • Schouderblessures: rotator cuff-scheuren kunnen worden veroorzaakt en verergerd door een verscheidenheid aan schotbewegingen
  • Spierdichtheid: kan overal in het lichaam zijn, als gevolg van uitdagende trainingsmethoden
  • Spiervermoeidheid: dit kan weer overal in het lichaam worden gevoeld als gevolg van intensieve training
  • Getrokken spieren: waarschijnlijk voelbaar in de biceps of in een andere belangrijke spiergroep
  • Glippen en vallen: deze kunnen tot verschillende pijntjes en kwalen leiden op het gebied van impact

Bepaalde typen verwondingen kunnen door het oppervlak van de tennisbaan worden verergerd. Gazons zijn bijvoorbeeld zachter dan een harde baan, dus spelers hebben minder kans op blessures door zware impact. Spelen op een gravelbaan kan ook de kans op letsel verkleinen, omdat een verhoogde dia betekent dat betalers niet zoveel draaien en draaien, en (iets) langzamere balsnelheid het risico van schokkende bewegingen kan verminderen.

Wat zijn de voordelen van massage voor tennisspelers?

Massage is een aanvullende therapie, die ondersteuning kan bieden voor veel verschillende soorten tennistrainingen, en helpt bij herstel van tennisletsel.

De belangrijkste voordelen zijn:

  • Vermindering van spiervermoeidheid om de hersteltijd te helpen.
  • Bevordering van diepe ontspanning na perioden van hoge inspanning.
  • Bevordering van de genezing van zacht weefsel bij peesontsteking, aangetrokken spieren en knieblessures.

Wanneer is de beste tijd om te masseren?

Als je overweegt massagetherapie te gebruiken om je tennisspel te begeleiden, denk dan aan het volgende:

  • Plan een ontspanningsmassage direct na een wedstrijd of wedstrijd om het herstel te starten en vermoeidheid te verminderen.
  • Als je gewond bent, kan je last krijgen van zwelling, roodheid of pijn. Zorg ervoor dat je 48 uur wacht voordat de zwelling afneemt voordat je een Deep Tissue of sportmassage gaat proberen.
  • Als je een recreatieve tennisspeler bent, denk er dan aan om te beginnen met een ontspanningsmassage om je vermoeide biceps en beenspieren te kalmeren en verlengen.
  • In het geval van een chronische of herhaalde verwonding, raad ik aan een afspraak te maken bij een sportmassage-therapeut zodat deze in de toekomst gericht advies kan geven over genezing en preventie.

Hoe kan ik massage opnemen in mijn trainingsroutine?

Als je nog nooit eerder massage hebt gebruikt als onderdeel van een trainingsroutine, denk er dan over om te beginnen met een of twee sessies per maand, idealiter na je training. Als u onlangs last heeft gehad van zacht weefsel of spierletsel, is het misschien de moeite waard om een ​​sportmassage-therapeut te boeken en hun advies te geven over welk soort programma u moet volgen.

Als je traint voor een wedstrijd of als je reguliere training intensiever wordt, kunnen frequente massages helpen beschermen tegen toekomstige verwondingen en de hersteltijd na het evenement verkorten.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s