Welzijn

5 eenvoudige manieren om je welzijn te verbeteren

Welzijn een buzzwoord op bijna ieders lippen, en terecht.

Maar eerste dingen eerst, wat is wellness? Volgens De wereld Gezondheidsorganisatie welziijn is “… een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en sociaal welzijn, en niet alleen de afwezigheid van ziekte of handicap.”

“Dat klinkt geweldig!” je zegt: “Maar hoe kom ik aan dit ambitieuze niveau van welzijn dat de werkplek welzijn kampioenen?”. Nou, tussen eten, sporten, slapen en een paar andere trucjes in, het hoeft niet zo moeilijk te zijn als je denkt.

Slaap

Beroof ons van een goede nachtrust en de volgende dag zullen we chagarijniger zijn, en het kan er vaak tot toe leiden dat we ons slechter voelen. Een constante slechte kwaliteit of gebrek aan slaap kan echter leiden tot stemmingswisselingen, moeite met concentreren, lage immuniteit en zelfs hoge bloeddruk, evenals vele andere dingen die je echt niet wilt.

Dus, begrijpelijkerwijs, meer slapen is een relatief eenvoudige manier om je welzijn te verbeteren. Voor sommige tips en trucs en enkele redenen waarom je het moeilijk vindt om weg te dromen, lees anders mijn blog – Hoe je je slaapcyclus kunt perfectioneren.

Oefening

Je hart door je oefening laten pompen is een essentieel onderdeel om je lichaam fit te houden – maar het werkt ook wonderen voor je hersenen! Als we aan het trainen zijn, worden chemicaliën met de naam endorfine vrijgegeven, waardoor we ons positief en energiek voelen, waardoor we ons zelfrespect verbeteren en gevoelens van angst en depressie voorkomen.

Als je geen lid bent van een sportschool, maak je geen zorgen, er zijn nog veel meer manieren om te trainen.

Eten

Het voedsel dat we eten heeft een enorm effect op ons humeur en energieniveaus – daarom is het een goed idee om elke dag opnieuw te kijken wat je eet.

In een ideale wereld zou je je dag goed beginnen met een hoge-energierijk ontbijt en een fruit en noten op snacks tussen de maaltijden door. Het is ook het beste om vrij van suikerhoudend voedsel en drankjes te blijven, aangezien deze resulteren in energiebesparingen halverwege de middag. Zorg ervoor dat je de hele dag voldoende water drinkt, want dit zal je helpen alert en betrokken te blijven. En als je aan het trainen bent, kan het maken van de juiste voedingsstoffen in je lichaam het verschil maken.  Wat te eten voor en na een training.

Vitaminen

Hoewel je misschien een uitgebalanceerd dieet eet, is het moeilijk om ervoor te zorgen (of zelfs te weten) dat je alle voedingsstoffen krijgt die je nodig hebt om je absoluut goed te voelen. Een manier om ervoor te zorgen dat je bij kunt tanken wat je mist, is het nemen van vitamines of supplementen.

Massage

Na een stressvolle dag op je werk of een zware sessie in de sportschool zal je lichaam waarschijnlijk schreeuwen om een ​​massage. Om te ontspannen en tot rust te komen, kan je een Alltera Klassieke Massage of Aroma Touch proberen.

URBAN_MASSAGE_129

Wellness op de werkplek is ook op dit moment een hot topic. Wist je dat je een massage kunt krijgen op je kantoor? Ik bied stoelmassage op de werkplek, dus als je denkt dat jij en je team baat kunnen hebben bij een massage, stuur dan een verzoek naar je manager. Ik weet zeker dat ze ook zouden genieten van een massage!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s