Energie

Wat te eten voor en na een training

Tikken “goede training voedingsmiddelen!?!” In Google is een vergissing. Geef het toe. In plaats van weg te komen met een aantal slimme, eenvoudige en actuele voedingsadviezen, krab je je hoofd en vraag je je af waar je ashwagandha om 23.00 uur op zondag kunt kopen.

Dat is waarom ik hier ben. Ik heb wat goudstof: eenvoudig, probleemloos trainingsvoedsel dat voor bijna iedereen werkt. Ze worden afgebroken in wat je moet eten voordat je gaat trainen, en wat je daarna moet eten.

Voor de training

Of je nu de sportschool, de weg of het veld raakt, je gaat energie gebruiken, dus is het zinvol om voedsel te eten dat je kracht gaat geven tijdens je training. je BFF’s vóór de training zijn complexe en eenvoudige koolhydraten – complex om je motor zoemend te houden, eenvoudig voor die extra energieboost.

Als je aan het sporten bent tijdens het ontbijt:

Voor een perfect pre-workout ontbijt, zullen een paar plakjes volkoren toast en geprakte banaan je de complexe en eenvoudige koolhydraten geven die je lichaam nodig heeft. Het is gemakkelijk te verteren en gemakkelijk te maken – ideaal als je op zoek bent naar de sportschool wanneer deuren opengaan. Verhoog de smaak en energie door een dunne laag van pindakaas toe te voegen voordat je de banaan erop doet.

brenda-godinez-373449-unsplash

 

Als je tijdens de lunch traint:

Als je een fan bent van de lunchtraining, bereid je dan ’s morgens thuis een smoothie voor en neem deze mee naar je werk. Gooi gewoon wat van je favoriete fruit in een blender, voeg een klodder Griekse yoghurt en wat granola of haver toe voor een dikkere consistentie om een ​​geweldige pre-workout snack te maken.

Als je rond het avondeten traint:

Zet die 16.00uur in de soep met een eenvoudige snack van appelwiggen ondergedompeld in amandelboter. De natuurlijke suiker in de appel geeft je een broodnodige energieboost en vermijdt een suikerbotsing in het midden van de squat. Notenboters zijn perfect voor het leveren van een langzame afgifte hoge energie boost. Het is een perfecte balans.

Na het trainen

Zorg ervoor dat je na je training een proteïne-hit hebt om je vermoeide spieren een kans te geven om te herstellen. Eiwit is de perfecte voedselgroep na de training omdat het gemaakt is van aminozuren. Aminozuren zijn onze bouwstenen voor spieren, dus door eiwitten te eten, eet je precies wat je nodig hebt om te herstellen. Eiwit is te vinden in vlees, zeevruchten en eieren, en ook in melk, peulvruchten en soja.

Als je aan het sporten bent tijdens het ontbijt:

Proteïne voor het ontbijt betekent niet een biefstuk zo groot als je hoofd – dat zou gek zijn. In plaats daarvan zorgt een eenvoudige omelet vol met je favoriete groenten voor een slechte na de training maaltijd. Je krijgt het eiwit dat je nodig hebt uit de eieren en vitaminen en een paar koolhydraten van de groenten. Als je de calorieën onder controle wilt houden, probeer dan de omelet te maken met 4 eiwitten en slechts één eigeel.

Als u tijdens de lunch traint:

Het trainen tijdens de lunch zal je ongetwijfeld hongerige en hunkerende koolhydraten laten voelen. Een tonijn-, hummus- en spinaziesandwich met volkorenbrood zal niet alleen voldoen aan je koolhydraten, maar is ook een geweldige manier om na-de-training proteïne binnen te krijgen. De combinatie van laagcalorische, eiwitrijke tonijn, met bloeddruk en ontsteking -verlopende spinazie maakt dit een geweldige sandwich na het zweten.

foodiesfeed.com_salmon-fillets

Als je rond het avondeten traint:

Vis is je vriend hier. Naast het feit dat het een geweldige bron van eiwitten is, bevat zalm ook bioactieve peptiden (kleine eiwitmoleculen) die helpen om ontstekingen te verminderen, insulineniveaus te reguleren en je gezamenlijke ondersteuning te bieden. Probeer de zalm in de oven te koken met wat zoete aardappelen om ook die complexe koolhydraten binnen te krijgen, waardoor het glycogeengehalte dat na een training afneemt, wordt hersteld.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s