Actief

Hoe een thuis cardio-training te doen

Als je te weinig tijd hebt, geen lidmaatschap voor de sportschool hebt of als je verlegen bent om te trainen voor anderen, kan een cardiotraining vanuit je eigen huis de perfecte oplossing zijn. Hoewel er geen sprake is van hardlopen, kun je nog steeds je hart laten kloppen met deze oefeningen. Het aantal herhalingen en de tijd die je eraan besteedt, is aan jou. Mix en match ze in elke formatie om eenvoudige thuistraining voor vrouwen en mannen te creëren.

Opdrukken

form-426165-unsplash

Een van de meest eenvoudige maar effectieve manieren om zowel kernkracht als kracht van het bovenlichaam te bouwen, is met push-ups. Om ervoor te zorgen dat je ze goed krijgt, denk er altijd aan om je polsen te stapelen, houd je ellebogen verscholen en draai je bilspieren aan om te voorkomen dat je rug kromt.

Touwtjesprinen

element5-digital-499980-unsplash

Een gemakkelijke manier om vet te verbranden is door touwtjespringen. Als je het overslaan van saaiheid vaak vindt, probeer dan een uitdaging voor jezelf te maken met timers. Spring vooruit, achteruit en van links naar rechts, en wissel afwisselend op één been, waardoor je balans ook verbetert.

Burpees

Dit is een geweldige oefening voor zowel het trimmen als het opbouwen van spieren. Probeer elke minuut je herhalingen te verhogen om een ​​zware training voor jezelf te maken. Begin met 4 burpees in een minuut hebben een pauze van 30 seconden en vervolgens 4 burpees per minuut gedurende twee minuten, enz. Enz.

Bergbeklimmer

Een bergbeklimmer die correct wordt uitgevoerd, werkt je quads en je kern. Zorg ervoor dat je je kern aanspant om echt je lichaam maximaal te werken met deze oefening.

Boksen

Als je de ruimte hebt, is een thuisgemaakte bokszak een geweldige manier om aan je boksvaardigheden te werken. Als er geen plaats is, zijn het oefenen van je sparring, jabs en voetenwerk nog steeds geweldige cardio-oefeningen.

Medicine Ball Slams

Als er niemand onder je woont en je hebt geschikte vloeren, probeer dan een medicijnbal te gooien. Deze oefening bestaat al sinds het oude Griekenland en het is een eenvoudige cardio-oefening die ook je kern raakt.

Jumping Jacks

pexels-photo-981784

Jumping jacks? Dat waren toch die sprongen die je als 13-jarige puber moest maken tijdens de  ‘warming-up’ bij de gymles? Daar heb je nu toch niks meer mee te maken? Nope! Jumping jacks zijn super effectieve oefeningen om in je training te verwerken, ook als grown-up!

Hoewel ze misschien een beetje speelplezier lijken, probeer dan vijf minuten springende jacks te doen en je zult snel merken dat je een goed uithoudingsvermogen en cardiovasculaire gezondheid nodig hebt om het vol te houden. Ze zijn ook een van de leukere keuzes op onze lijst en zijn een gemakkelijke manier om stress te verminderen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s