Massage

Is massage het geheim van welzijn op het werk?

Waarom massages aanbieden op het werk?

Het is misschien niet de meest typerende van kantoorvoordelen, maar de meeste mensen zouden elke dag een massage kiezen voor een lunch van een ander team. Meer dan ooit begrijpen bedrijfseigenaren en teammanagers dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gezondheid en het welzijn van hun werknemers op het werk.

Of het nu een driemaandelijkse ‘bonus’ is, onderdeel van een teambuilding-dag of zelfs een uniek en luxueus relatiegeschenk, massage is een rustgevende en inspirerende manier om aan te tonen dat je echt geeft om de mentale en fysieke gezondheid van je team

Massage voor geestelijke gezondheid

Meer dan 11 miljoen werkdagen per jaar gaan verloren als gevolg van stress, angst en depressie. Het is moeilijk om te bepalen hoe zwaar je werk is, maar je kunt de druk in je werkomgeving verlichten door prioriteit te geven aan bedrijfswellness. Lange uren zijn soms onvermijdelijk, maar je werknemers moeten ook tijd nemen voor regelmatige pauzes, lichaamsbeweging en ontspanning.

UM-massage-office-1-1

Een massage is een krachtige en efficiënte manier om tot rust te komen, met aanzienlijke gezondheidsvoordelen. Een stoelmassage kan volledig gekleed worden uitgevoerd, in een vergaderruimte en aan je bureau, in slechts 15 minuten. Als alternatief kan een massage van 60 of 90 minuten eenmaal per maand of kwartaal als een welverdiende onderbreking van de stress en spanning van het dagelijks leven voelen. Massage kan helpen bij het omgaan met stress, het bevorderen van gezonde slaappatronen, het verminderen van symptomen van angst en chronische pijn en zelfs het ondersteunen van gewichtsverlies.

Hoewel massage zich richt op het fysieke lichaam, kan het ook een meditatieve en mind-clearing-ervaring zijn. Een verrassend neveneffect van een massage kan zelfs een boost in creativiteit zijn, omdat je je weer fris en verfrist voelt terugkeren!

Verbeter je houding aan je bureau

Naast oefening en stretchen, is massage een geweldige manier om strakke spieren los te maken en los te laten, waardoor je houding kan verbeteren. Zitten aan een bureau kan resulteren in strakke borstspieren, bilspieren, schouders en rugspieren, resulterend in een gebogen bovenrug, stijve nek en frequente hoofdpijn.

Als je op zoek bent naar iets dat je elke dag kunt doen om je uitlijning te verbeteren, zijn hier een paar dingen die je kunt proberen. Waarom loop je je team niet door deze bewegingen tijdens een korte pauze van 5 minuten?

  • Triceps Strekken: Leg beide armen rechtop in de lucht en gebruik beide handen om je ellebogen boven je hoofd te slaan. Trek zachtjes aan een elleboog en strek die kant van je lichaam uit. Houd 20 seconden vast voordat je aan de andere kant herhaalt.
  • Pectoral Bend: sluit je handen achter je rug. Strek je armen en laat je borstkas vooruit bewegen. Kijk zachtjes naar het plafond en druk je kin tegen je borst.
  • Torso Twist: kruis je benen met je linkerknie erop. Plaats je rechterhand op je linkerknie en trek je lichaam voorzichtig naar links. Houd 30 seconden vast, kruis je benen over en herhaal aan je rechterkant.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s